24 Haziran 2011 Cuma

Merhaba,

Yaklaşık 1,5 yıldır müthiş bir uğraş içindeyim ve bu sebeple sizlerle yazışamadım, web bloğumu yenileyemedim. Ama zamanı artık geldi.

Benim 2010 yılında Sn. Nail Sarı ve Sn. Ahmet Ergün Beylerden edindiğim tohumlar ve fidelerden elde ettiğim pembe dometeslerin tohumları bir şanssızlık sonucu maalesef birbirine karıştı. Ancak yinede PDA grubu içinde kalan, güvenilir tohumlara sahibim. Bu sene gerek işlerimin yoğunluğu, gerekse bu karışıklıktan dolayı belki talep olmaz düşüncesiyle tohum paylaşımında bulunamadım. Ancak bu sene bol miktarda ekim yaptım ve 2012 yılında isteyen tüm PDA dostlarımla bu tohumları paylaşabilirim.

Yoğun geçen 1,5 yıllık uğraşımda ise; bütün serüven birkaç sene önce 22 yıllık çalışma hayatıma son verdiğim ve maalesef ev kadını olmayı başaramadığım için başladı. 2010 yılının Mart ayında İzmir Selçuk'a 10 km mesafedeki, Halkapınar Köyü girişinde mevcut bahçemizi değerlendirelim dedik ve bu sene bahçemizi şeftali bahçesi yaptık. Yetmedi etrafına badem, incir, nar, elma, armut, kiraz vs. bir sürü meyve fidanı diktik. Yetmedi bir kısmına köylülerden toplanmış tohumlardan elde edilen sebze fidelerimizi diktik.

Meyveler için erken, onlar önümüzdeki sene meyve vermeye başlar ama sebzelerim meyvelerini vermeye başladı. Tamamen organik. Hiç bir şekilde ilaç, hormon vs. yok. Tüm arsız otlar elle sökülüyor. Zahmetli ama bir o kadarda sağlıklı sebzeler ve meyveler için. Zaten aksi düşünülemezdi; zira ben ilaçlı meyve ve sebze tüketeceğime kurtlusunu tüketmeyi tercih ederim.

Bahçe için organik tarım sertifikası alınacağından dolayı zaten ilaç vs. girmesi de mümkün değil.

Kısacası bu sene itibari ile bahçemde Pembe Dometeslerimin haricinde her türlü sebze ve meyveye, bu sebzeler kullanılarak yapılmış tarhana, salça, biber ve domates soslarıma kavuşmuş olacağım. Ve tamamen doğal yetiştirilmiş ürünlerimin haklı grurunu taşıyor olacağım.

Tüm sebze ve meyvelerimi gerek ürün olarak, gerekse tohum olarak paylaşmaya hazır olduğumu bilmenizi isterim.

Hepinize doğal ve sağlıklı bir yaşam diliyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder